¿CANDO XURDIU A IDEA DE CONSTRUÍR O COLEXIO DE Nª Sª DA ANTIGA?

Cardeal Rodrigo de Castro

Grazas a Don Rodrigo de Castro acompañando aos seus irmáns Don Pedro de Castro en Europa e Don Fernando Ruiz de Castro, futuro IV Conde de Lemos, nas súas misións, entre 1548 e 1558, engadiu aos seus brillantes estudos humanísticos en Salamanca, a ilustración que xurdiu dos principais focos de Europa.

Anos máis tarde, cando Don Rodrigo chegou a Sevilla como arcebispo, descubriu que os xesuítas estaban establecidos na cidade durante 30 anos con gran aceptación. El ficou moi íntimo con eles e favoreceu a súa diocese. Alí desenvolve unha profunda devoción á “Nosa Señora da Antiga”, cuxa imaxe votará o Colexio Monfortino. En 1585 ou 1586 xorde a idea de realizar na súa terra unha escola e aproveitala para o enterro e dos seus propios. Non o pensou antes, xa que en 1584 aínda pagaba as obras do convento de San Antonio como panteón familiar, e así o provincial jesuita Villalba, na carta que se dirixe ao xeneral o 27 de setembro de 1586 informa da vontade do cardeal. , que dá por sentado a fundación dunha escola en Monforte de Lemos.

Don Pedro de Castro VII conde de Lemos

Como outros prelados ilustres, planeaba establecer nel non ensinanzas eclesiásticas, senón un carácter xeral que podería ser conveniente para moitos, creando varias cadeiras de latín, arte e moral, así como unha escola para nenos de primeiras letras. Don Rodrigo confiaría o seu propósito á comunidade jesuita sevillana, falaría co xesuíta provincial Bartolomé Pérez de Nuevos; para eles foi posto en contacto coa provincia de Castilla Gil González Dávila e con Claudio Aquaviva, o xeneral da Compañía de Xesús. Sabemos que as cartas pasaron de Sevilla a Madrid, de Madrid a Roma e de Roma a Sevilla ata que o proxecto madurou o suficiente para poñelo en acción.

Polo tanto, podemos concluír que se forxou en 1585 ou en 1586 a idea de dar a luz á nosa magnífica escola.

Claudio Acquaviva (Atri, 1543 – Rome, 1615) General dos Jesuitas..