150 ANOS DOS ESCOLAPIOS EN MONFORTE

Este ano o Real Colexio dos PP. Escolapios de Monforte celebra os 150 anos da presenza da Orde de San José de Calasanz en Monforte de Lemos. Están a prepararse algunhas actividades que baixo este evento queremos celebrar, e das que iremos dando cumprida conta.

Deseñouse un sinxelo logo que presidirá a porta do colexio durante este curso 2023-24 e xa desde hai tempo cun cadro pintado polo P. Javier Agudo, Director-Xerente da FCNSdlA anúnciase o aniversario xunto ás escaleiras monumentais do edificio.

COMEZA A RESTAURACIÓN DO CADRO DO CARDEAL RODRIGO DE CASTRO

Co financiamento do Concello de Monforte vaise abordar a restauración do cadro do Cardeal Rodrigo de Castro que estaba situado na Pinacoteca do Colexio sobre a porta de entrada.

A restauración conta con todas as autorizacións por parte de Dirección Xeral de Patrimonio segundo proxecto de restauración presentado pola empresa CREA que xa traballou na nosa igrexa restaurando algúns dos retablos laterais e o púlpito.

Cunhas fotos ilustramos a entrada que hoxe ofrecemos aos nosos amigos e lectores.

CAPELA DAS RELIQUIAS, OS TRABALLOS AVANZAN

Hoxe engadimos aquí unhas fotos dos fondos florais que por estar semi ocultos tras grosos vernices oxidados non se apreciaban na súa luminosidade e esplendor.

Sirva isto como botón de mostra para entender o impacto que producirá o altar totalmente restaurado. As fotos corresponden á hornacina central, e ao artesonado de madeira policromada do teito da capela. O noso parabén para o equipo de restauración.

EN BREVE DARA COMEZO A RESTAURACIÓN DA CAPELA DA RELIQUIAS

Unha vez licitada a obra e a falta da firma pola empresa adxudicataria, dará comezo a restauración da capela das Reliquias. Pola súa complexidade a restauración durará un tempo estimado de seis meses, así que con sorte para xullo poderemos gozar deste novo espazo rehabilitado. Probablemente e dado o seu estado haberá que desmontar parte do retablo co obxecto de renovar as suxeicións e devolverlle a súa verticalidade e horizontalidade. Vai renovar da mesma forma o chan e verase de evitar as filtracións que ao parecer existen no muro da fachada. Iremos dando información sobre o desenvolvemento das devanditas obras.

DÁSE POR FINALIZADA A RESTAURACIÓN DAS CAPELAS LATERAIS DA IGREXA DA FCNSdlA

O pasado día 29 fíxose oficialmente a entrega da obra realizada nas seis capelas laterais da igrexa do Real Colexio dos Escolapios. Con este acto danse por finalizadas as intervencións nestas capelas, sendo o resultado un magnífico retornar ao seu antigo esplendor. As obras foron financiadas pola Consellería de Cultura e tuteladas pola Dirección Xeral de Patrimonio.

Queda agora esperar o comezo da restauración da capela das Reliquias que levará moito máis tempo pois probablemente hase de desmontar completamente o magnífico retablo barroco para despois volvelo a ensamblar con seguridade corrixindo os problemas que agora ten. A FCNSdlA ten previsto que comecen as obras da nova iluminación no mes de febreiro, tempo no que se abordará a reconstrución de parte do pavimento da sancristía afundido recentemente.

Achegamos aquí un código QR a través do que solicitamos doazóns de 20 € para facer fronte a estas obras non sufragadas pola Xunta e algunhas restauracións pendentes que son de moito interese para nós.

PRESENTACION DE “ESPERANDO O DILUVIO” DE DORES REDONDO

A Escritora Dores Redondo fixo a súa primeira presentación na Pinacoteca do Real Colexio dos PP: Escolapios o 21 de decembro nun acto exclusivo, antes da presentación oficial que tería lugar un par de horas despois no Pavillón Multiusos de Monforte.

A súa nova novela “Esperando o Diluvio” é a sétima novela de Dores Redondo, unha escritora nada en San Sebastián en 1969 que se converteu en superventas co enorme éxito da súa triloxía do Baztán, unha serie iniciada no 2013 co gardián invisible que mestura o xénero negro cos mitos e lendas vascas. Con Ofrenda á tormenta (2014) pechou esa triloxía e púxose a traballar na súa seguinte obra co reto de soster a popularidade que lle reportaban os tres títulos previos.

As viñas do Miño

En Todo isto dareiche, Dores Redondo substitúe as brumas das montañas do norte de Navarra pola das ladeiras que caen ao río Miño na Ribeira Sacra, pero non cambia o ton. A súa primeira novela tras as do Baztán é tamén un relato policíaco envolto en paisaxes misteriosas. A concesión do premio Planeta serviulle para manter a atención do público, e para superar unhas cifras de vendas que eran dificilmente mellorables. Pero tivo tamén un efecto inesperado para a Ribeira Sacra, que viviu con todo isto dareiche un impulso de popularidade sen precedentes para un territorio turístico que naquel momento trataba de asentarse como tal e que hoxe segue recibindo visitantes que buscan as paisaxes descritas nesa novela.

Na foto Dores redondo co Director-Xerente da FCNSdlA, equipo directivo e profesores do colexio

SOBRE A RESTAURACIÓN DO CRISTO DO CIOLI

Ultímanse os labores de restauración e conservación do retablo do Santo Cristo. Trátase dun retablo anónimo de madeira tallada, estucada, dourada e policromada, do primeiro terzo do século XVII de estilo clasicista/manierista, cuxa imaxe está realizada en mármore por Valerio Cioli (1529-1599)

O estado de conservación que presentaba non é bo, tal como recolle o proxecto realizado pola empresa de restauración TAU encargada da súa restauración. No soporte aprécianse perdas de materia orixinadas por ataques de insectos xilófagos; desaxustes de pezas e engadidos anacrónicos como unha luminaria no interior da hornacina, un frontal de altar moderno e a modificación dimensional da mesa do altar e as bancadas.

En canto a policromía presentaba ennegrecimientos de forma xeneralizada por toda a superficie e gran cantidade de goterones de cera, sobre todo nas partes inferiores. A escultura, a nivel de soporte, tamén estaba cuberta dunha capa se sucidade superficial, e manchas que escurecían o mármore. Ademais, presenta roturas con desprazamentos do pulso esquerdo e brazos, así como a falta de dous dedos da man dereita.

Tras a retirada do frontal actual púidose confirmar a existencia do frontal orixinal. A tipoloxía deste, responde o formato de frontais que imitan teas con decoracións florais que se repiten, todo iso pechado cun marco decorativo, neste caso con marmoleados en tons verdosos. Parte do marco inferior, atópase oculto baixo unha tarima actual de madeira de piñeiro.

O principal obxectivo dos traballos de conservación e restauración non é outro que a protección e consolidación dos estratos con perigo de desprendemento; tratamento de reforzo estrutural; desinsectación; limpeza mecánica e química; selaxe de gretas, orificios e xuntas; e reintegración volumétrica do soporte.

Tamén levou a cabo unha revisión das ancoraxes do Cristo e a cruz mediante cámara endoscópica #ante a escasa separación do fondo da hornacina e o muro. Tras a revisión púidose constatar un lixeiro desnivel da cruz cara a adiante que non deixa levar os brazos á súa posición orixinal, ademais de apreciar pequenos elementos soltos no muro xusto á altura das ancoraxes.

Aínda que en principio non parece presentar moita inestabilidade revisarase máis a fondo esta zona e a nivelación da cruz, sendo preciso para iso un desmonte parcial da parte traseira para poder reforzar os puntos de suxeición.

Tamén se lle devolverán as dimensións orixinais tanto no mesado de altar como das bancadas.

A RESTAURACION DAS CAPELAS, AVANZANDO

Da Capela de Nª Sª das Dores:

A predela do retablo da Virxe das Dores estaba pintada cunha grosa capa de pintura marrón aplicada no seu momento para integrar o conxunto coa bancada de madeira que apoia sobre o altar. Ao comezar os traballos de restauración púidose comprobar que ese repinte achábase sobre a policromía orixinal que mostra o resto da hornacina. Tomouse por tanto a decisión de retirar o repinte para recuperar o marmoleado ocre que orixinalmente tiña a predela. Empregando unha combinación de xeles de disolventes e nalgún caso retirando a pintura marrón a punta de bisturí, conseguiuse o resultado desexado. O que podemos comprobar nas seguintes imaxes:

O CONSELLO DA CULTURA GALEGA CELEBRA O DÍA DO PATRIMONIO EN MONFORTE, NA NOSA SEDE

O vindeiro venres día 18 de novembro na sede do Real Colexio de Nª Sª da Antiga e ás 17:00 horas darán comezo os actos da Celebración do día do Patrimonio, que este ano o Consello da Cultura Galega celebrará no noso centro co seguinte programa:

Venres, 18 de novembro

17:00 Presentación do acto

17:30 horas Mesa redonda: O Colexio da nosa Señora da Antiga. Exemplo de educación patrimonial. Modera: Mª Xosé Porteiro, Vicevaledora do Pobo

17:30 horas. Estudo documental para a declaración como BIC o Colexio da nosa Señora da Antiga. A cargo de Luísa Serrano, arquitecta, Mª Dolores Lago, historiadora e restauradora.

18:15 horas Participación social no proceso de declaración como BIC. Estudo do valor social do edificio do Cardeal e o proxecto de educación patrimonial do colexio. A cargo de Mª del Mar Bóveda, educadora e investigadora dá USC (GI-RODA). Especialista en educación patrimonial e na posta en valor do patrimonio cultural

18:45 horas. A execución do proxecto de educación patrimonial no centro. A cargo de Pablo Blanco, director do Colexio Pais Escolapios (Monforte), e alumnado do centro 19:15 horas. Debate Sábado,

19 de novembro

10:00 horas A historia do edificio de Nosa Señora dá Antiga. A cargo do P. Francisco Javier Agudo, Xerente da Fundación Colexio da nosa Señora da Antiga e titular do Real Colexio PP. Escolapios.

10:45 Os proxectos de rehabilitación recentes; A cargo de Manuel Freire, arquitecto, director das obras de rehabilitación do edificio

11:30 horas Visita institucional ao edificio e pinacoteca, guiada por alumnado dá ESO do colexio

12:30 horas Visita institucional ás obras de rehabilitación dirixida polo arquitecto director das obras, o xerente da Fundación Colexio da nosa Señora da Antiga i o director do Real Colexio PP. Escolapios.

Tú carrito