Unha nova luz para admirar a pinacoteca do Colexio do Cardeal de Monforte

La Voz de Galicia do día 2 de Xuño e con leste mesmo título, publica unha noticia sobre a próxima reforma da iluminación da  Pinacoteca da nosa Fundación. O artigo, asinado por Francisco  Albo o día 01/06/2020, copiámolo a continuación, facendo unha corrección que cremos esencial para os Amigos e Colaboradores da Fundación Colexio  Nª Sª da Antiga. Na noticia fálase da contía da intervención, exactamente trátase de 35.223,12 € e destes a Fundación colabora con preto de 8.000 €, 20% da contía mais taxas e pago das licenzas; e a administración co 80%.

“A  pinacoteca do Colexio da Compañía de Monforte contará cun novo sistema de iluminación deseñado co fin de facilitar a observación das pezas artísticas e históricas que se exhiben neste espazo e de mellorar as súas condicións de conservación. A actuación contará cun  prespuesto de 35.000 euros e será levada a cabo por axénciaa Turismo de Galicia en colaboración co Instituto  Enerxético de Galicia e o padroado do colexio. A intervención forma parte do plan de xestión da paisaxe cultural da Ribeira Sacra, promovido pola Xunta co fin de reforzar a candidatura deste territorio a patrimonio da humanidade.

Segundo os responsables da iniciativa, na nova iluminación utilizarase tecnoloxía  led de alta calidade e asegurarase «a inexistencia de radiación  ultravioleta,  unha mínima disipación térmica e a ausencia de  infravermello, regulando todos vos sistemas de modo que vos valores de iluminación se  axusten  ás  recomendacións de conservación  fixadas para este tipo de  bens».

A instalación museística, situada na antiga sancristía da igrexa do Colexio da Compañía -tamén chamado do Cardeal ou da nosa Señora da Antiga- alberga dous lenzos do Greco, cinco óleos sobre táboa procedentes do taller do artista italiano Andrea do  Sarto e outras obras pictóricas de menor importancia. Así mesmo, neste espazo gárdanse valiosas pezas bibliográficas, antigos documentos e ornamentos litúrxicos. A maioría das pezas proceden do legado do cardeal Rodrigo de Castro, fundador do colexio, que faleceu no ano 1600.

Ben de interese cultural

O colexio que alberga a  pinacoteca está actualmente en proceso de ser declarado ben de interese cultural. Segundo indican desde a Xunta, o procedemento -iniciado en xullo do pasado ano pola Consellería de Cultura- quedará resolvido nos próximos meses. O Goberno autonómico cualifica este conxunto monumental como «un recurso turístico relevante  non  só para Monforte,  senón para toda Galicia» e engade que « conta  cun gran potencial  na captación de turismo cultural».

A construción do colexio comezou en 1593 por iniciativa de Rodrigo de Castro, que o cedeu á Compañía de Jesús. Os xesuítas rexentaron esta institución ata 1767, ano no que foron expulsados dos dominios da coroa española. Desde 1873, o colexio está a cargo da orde dos  escolapios.

O edificio monumental está considerado como unha das principais mostras da arquitectura de estilo  herreriano e foi deseñado polos arquitectos Andrés Ruiz e  Vermudo Resta, pertencentes á orde xesuíta. A igrexa do colexio foi consagrada o 4 de agosto de 1619 en presenza do sétimo conde de Lemos, Pedro Fernández de Castro, sobriño do cardeal. O 400 aniversario da inauguración do templo foi celebrado o ano pasado con diversos actos.”