PAULO V APOIOU A CONSTRUCIÓN DO COLEXIO DE Nª Sª DE LA ANTIGUA

Segundo relátanos o P. Esteban no seu libro sobre o Colexio de Nª Sª da Antiga, o Papa Paulo V apoiou cunha bula a construción do Colexio, relátao así:

Paulo V

Co fin de contar con fondos para terminar as obras, o Conde de Lemos pediu ao Papa Paulo V conmutación e redución das obras pías deixadas en testamento polo Cardeal á fundación de dous hospitais para peregrinos e que, despois, todos os bens empregásense en “continuar a fábrica do devandito Colexio ata poñerlle en toda perfección e segundo a planta que deixou dito o Señor Cardeal, sen ningunha outra obrigación, pois todas as outras disposicións de devandito Señor Cardeal entendíase conmutadas nas devanditas obras pías dos hospitais”. O Papa Paulo V concedeu dita conmutación con bula especial, expedida o 12 de xuño de 1613, nono do seu pontificado. Destes hospitais, na actualidade, só quedan os restos. Estaban no “Camiño de Santiago”, o primeiro en Ligonde, municipio de Monterroso, provincia de Lugo; e o outro en Leboreiro, parroquia do municipio de Mellid, provincia da Coruña. Estes hospitais parece ser que tiñan leiras ou propiedades, cuxos colonos pagaban algún tributo ou rédito a este Colexio. Segundo documento do Arquivo, o 6 de setembro de 1887, o Bispo de Lugo escribiu ao P. Reitor, P. Felipe Fernández pedíndolle, de parte do Gobernador Civil da Coruña, copia certificada da “escritura de fundación” do Hospital de Peregrinos “ instituido en Leboreiro, do distrito de Mellid, polos Cabaleiros de San Juan de Xerusalén, que administraban os PP. Escolapios do Colexio de Monforte de Lemos”. O P. Reitor contestou, con data 27-X-1887 dicindo que, no arquivo deste Colexio, non se atopaba dita escritura e que debía acharse no Arquivo Xeral da Casa de Alba.

Tú carrito