CELEBRACIÓNS DO IV CENTENARIO DA IGREXA DE Nª Sª DE LA ANTIGUA

Breve Resumo das actividades que con motivo da celebración do IV Centenario da Consagración da Igrexa do Colexio da nosa Señora da Antiga, -Colexio PP.  Escolapios-  tivéronse en Monforte os días 2, 3 e 4 de agosto de 2019.

Venres, 2 de agosto

•         19:30  h. Mesa redonda,

A Importancia Histórico Artística do Edificio da nosa Señora da Antiga e o Valor Social dos Bens Patrimoniais.

Introduciu e Moderou, Dª Mª del Mar Bóveda López. Investigadora en CC. da Educación, experta en intervención e revalorización social do Patrimonio.

Mesa redonda: A Importancia Histórico Artística do Edificio da nosa Señora da Antiga

Participaron:

– Dª Rosana Guerra Pestonit, Dra. Arquitecta.

– Dª Luisa Serrano García, Arquitecta.

– Dª Mª Dolores Lago Arce, Historiadora e Restauradora.

Redactoras do Estudo Documental para a  Declaraciòn de Ben de Interese Cultural do Colexio da nosa Señora da Antiga (Monforte de Lemos).

– D. Manuel Mª Chaín Pérez, Arquitecto. Subdirector Xeral de Conservación e Restauración de Bens Culturais da Dirección Xeral do Patrimonio Cultural (Consellería de Cultura e Turismo, Xunta de Galicia).

Que nos levaron de maneira sabia a través dos elementos esenciais de carácter técnico, artístico, construtivo e  referencial do edificio do Cardeal, resaltando a singularidade de moitos deles e a súa influencia na arquitectura galega. Expuxeron maxistralmente, apoiados dalgunhas imaxes moi ilustrativas, os pormenores  dela historia do edificio, as súas modificacións, os seus valores en definitiva que avalan a declaración do edificio como BIC

•         20:15  h. Inauguración Oficial das xornadas do IV Centenario.

Honrados coa presenza de D. Alberto Feijoo, Presidente da Comunidade Autónoma de Galicia, O Sr. Presidente da Deputación de Lugo que á vez é o noso Alcalde, Don José Tomé Roca; o Sr. Conselleiro de Economía, Emprego e Industria, D. Francisco Conde López; a Secretaria da Mesa do Parlamento de Galicia Dª Raquel Arias Rodríguez; A Sra. Deputada do Parlamento de Galicia, Dª Julia Rodríguez Barreira; a Directora Xeral de Patrimonio Cultural  Carmen Martínez Insua; A Directora Xeral de Ordenación do Territorio e Urbanismo, Dª Mª Encarnación Rivas Díaz; o  P. Reitor dos PP.  Escolapios de Galicia  P: Eladio Rodríguez; o Xerente da Fundación Colexio de  Nª  Sª da Antiga e Titular do Colexio dos PP.  Escolapios en Monforte; ademais de varios alcaldes das poboacións veciñas e cuantos monfortinos quixeron acompañarnos.

Inauguración Oficial das xornadas do IV Centenario

Neste acto, moderado por D. Pablo Blanco, Director do Colexio PP.  Escolapios interviñeron consecutivamente o  P. Javier Agudo como xerente da Fundación que se centrou na significación dos 400 anos da consagración da Iglesia, D. José Tomé Roca como Presidente da Deputación de Lugo e Alcalde de Monforte de Lemos que falou sobre a importancia do Cardeal Rodrigo de Castro para a vila de Monforte. Finalmente D. Alberto Feijoo, Presidente da Comunidade Autónoma de Galicia que dirixiu a Colexio e Fundación unhas cariñosas palabras, enmarcou o acto na súa significación dentro da Ribeira Sacra e da súa vontade de conservar e dar valor ao conxunto patrimonial da mesma para goce das xeracións futuras. Declarando finalmente abertas as xornadas de celebración do IV Centenario-

•         21:15  h. Concerto na Igrexa do Colexio interpretado polo pianista Ernesto  Maseda González e a súa esposa Ana Gloria  Peñate  Puncet, que de forma  brillantísima e virtuosa ofreceron un variado concerto de música latinoamericana nun piano e a catro mans, que sorprendeu pola súa magnífica execución e colorido musical. Todo iso na contorna da igrexa que como xa é sabido por todos ofrece unha  sonoridad magnífica para a música.

Sábado, 3 de agosto

•         11:00  h. – 12:30  h. Xornada de portas abertas.

A Fundación Colexio  Nª  Sª da Antiga e o Colexio PP.  Escolapios ofreceron á Vila de Monforte unha xornada de portas abertas para que cuantos quixesen puidesen visitar as zonas monumentais do Colexio, acompañados polas dúas guías da Oficina de Turismo ademais dalgúns profesores e algún alumno que serviron de guías aos visitantes.

•         12:30  h. – 13:00  h. Conferencia, O Colexio de Monforte unha intuición renacentista do Cardeal Rodrigo de Castro. A cargo do Pai Francisco Javier Agudo, Xerente da Fundación.

O  P. Javier Agudo ofreceu unha conferencia sobre o marco do Renacemento e o Cardeal Rodrigo de Castro poñendo escenario e actores á gran obra escrita en pedra do Colexio de  Nª  Sª da Antiga.

•         13:00  h. Concerto na Igrexa do Colexio, interpretado por D. Manuel  Randulfe Jácome, Director do Conservatorio profesional de música “Adagio”. Por sufrir un accidente o día anterior tivo que suspenderse o anunciado concerto por causa de forza maior, o que sentiu moito, desexando a D. Manuel unha pronta recuperación.

Domingo, 4 de agosto

•         12:00  h. Celebración da Eucaristía na Igrexa de  Nª  Sª da Antiga, que foi presidida polo Vigairo da Diocese D. Mario Vázquez Carballo, debido a que D. Alfonso Carrasco  Rouco, bispo de Lugo, que anunciara a súa presenza, non puido asistir por unha doenza lumbar. O  celebrante apunto a significación do acto en conexión coa educación resaltando a figura do Cardeal e de San José de Calasanz como fundador da primeira escola popular, cristiá e gratuíta do mundo.

D Mario Vázquez Carballo, Vicario da diocese de Lugo

Quede aquí este breve resumo das actividades de tres días nos que celebramos o IV centenario da Igrexa do Colexio e gozamos coa presenza de moitos Monfortinos que compartiron connosco os actos programados e os  girones de cultura que puidemos ofrecer.